

La primera edició del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia es va realitzar al mes de juny del 2014 en el marc dels actes del Tricentenari de Catalunya. Va ser un esdeveniment d’abast internacional que va aplegar a 96 especialistes de 16 països del món i de 64 institucions diferents amb l’objectiu da’analitzar quin era el paper de la Tecnologia en l’Educaició i quin era previsible que fos a cinc anys vista.
És evident que la tecnologia ha facilitat el disseny i desenvolupament de nous espais educatius, ha impulsat noves metodologies i ha difuminat les barreres entre l’educació formal, no formal i informal que cada vegada més hem de considerar-les de manera conjunta i no com a compartiments. Tot això en un marc global que ens permet generar xarxes de creació per a la redefinició de noves perspectives educatives i culturals. En aquest context, més que mai, hem de considerar l’Educació com el veritable motor de desenvolupament d’un país
Aquest context digital, global i cada vegada més canviant s’ha de “monotritzar” per tal de tenir evidències de la veritable efectivitat de l’aplicació i l’ús de la tecnologia en l’educació i hem de fer-ho des de diferents perspectives: les polítiques públiques, l’impacte en termes d’aprenentatge i de millora del procés formatiu del ciutadà, l’ús ètic i equitatiu d’aquesta per a poder contribuir a crear un món més inclusiu, equitatiu i just i la necessària mirada crítica als avenços tecnològics per tal de poder aprofitar les seves aplicacions educatives i contrarestar els seus perills si n’hi ha. És necessari observar de manera sistemàtica el context educatiu per a poder demostrar a través d’evidències, l’impacte real en termes de millora, de l’aplicació i l’ús de la tecnologia. S’ha de definir una estratègia educativa orientada al futur amb una base fonamentada.
FIET 2020 pretén ser un espai de trobada d’investigadors de rellevància internacional relacionats amb el món de l'educació i la tecnologia per què reflexionin, discuteixin i facin propostes de manera conjunta sobre el paper de la recerca en tecnologia i educació com a element transformador de l’educació en un context digital per tal de contrastar i buscar solucions a algunes de les mancances actuals de la recerca en Tecnologia Educativa.
Els objectius d’aquesta jornada des de la perspectiva el desenvolupament de la Competència digital docent (CDD) són:
1. Analitzar la necessitat i les estratègies per a la incorporació de la CDD en els programes de formació inicial i permanent del professorat.
2. Analitzar les estratègies d'avaluació de la CDD.
3. Concretar el procés de certificació de la CDD en el cas de la formació inicial del professorat.
#FIET2020